Nikmat itu kadang-kadang tidak disedari, hanya apabila ia telah hilang barulah manusia benar-benar terasa

Friday, September 3, 2010

Fitnah dan Kejahatan Berleluasa di Negara Demokrasi Ala 1Malaysia

Perseteruan penyokong2 gerombolan terhadap DSAI; sesetengah tu mengatasi pemimpin2 UBN itu yang memang fighters tegar sejak 1989 lagi. Selain kata fitnah dan sebaran berita yang tidak benar terhadap DSAI, pemimpin2 PR terus menjadi bahan penghinaan puak gerombolan.

Mereka lupa akan dosa pahala padahal mereka mengaku muslim/melayu. Kerana perseteruan prinsip politik dan impian mengukuhkan kuasa / kekayaaan, mereka menuduh pihak PR tidak patriotik, suka pecah-belah, anti-pepaduan dan mementing diri sendiri. Padahal siapa yang gila kuasa, berebut harta dan tidak amanah itu? Mereka dan kroni sanggup berasuah, melakukan jenayah, menipu dan menindas orang lain.

Simbol 1Malaysia yang dikempen besar2an adalah retorik. Rakyat mana yang didahulukan dan pencapaian siapa yang diutamakan??? Semoga rakyat dapat menilai gerak laku dan tindakan fasik gerombolan. Nilaikanlah dengan fikiran yang waras dan cernakan dengan maklumat agama, pastikan kita tidak disesatkan oleh haluan UBN yang semakin ketara merosakkan rakyat.

No comments:

Post a Comment