Nikmat itu kadang-kadang tidak disedari, hanya apabila ia telah hilang barulah manusia benar-benar terasa

Tuesday, February 23, 2010

Perkara Yang Tidak Diingini Berlaku.......

ahad 7 rabiul-awwal - hantar afeeq ke tadikanya 7.30 pagi. beli tulang lembu dan setengah kilo daging depan sekolah. sarapan di kedai paklah.

beli mingguan malaysia - kebetulan ada sajak rosli k matari.

jam 12.00 tengahari ahmad dan imi bertolak kembali ke kuala kangsar dengan pesanan supaya beli kunci sekeru tayar, pasang lampu signal kiri dan buat duplicated key /switch kereta.

malam 10.00 lebih imi telefon bagi tahu dia berada di station minyak petronas tak jauh dari rumah ahmad, dia tertinggal switch kereta dalam bonet belakang. katanya sedang ikhtiar nak buka pintu kereta. aku dan dah segera cari kunci spare dan masukkan ke dalam sampul untuk poskan ke kuala kangsar melalui bas ekspres malam dan terus ke bus stand langgar. namun bas sudah berlepas jam 9.30 malam. banyak karenah lah... dalam perjalanan pulang dah ceritakan tentang silap salah imi dengannya. punca karenah terjadi barangkali ada kaitan dengan sifat2nya sendiri. hal dia nafikan perbuatannya di kedai cabang teluk.

di rumah dah telefon imi dan aku soundkan kesilapan dia hingga berlaku perkara yang menyulitkan itu. dia akur nasihatku. hampir jam 12.00 malam imi telefon bagitahu kereta sudah
boleh dibukan dan ok. alhamdulillah.

.

No comments:

Post a Comment