Nikmat itu kadang-kadang tidak disedari, hanya apabila ia telah hilang barulah manusia benar-benar terasa

Monday, March 15, 2010

Sambutan Harijadi Emaknya, Ct Belanja Makan Di Anjung Seri

jumaat 19 rabiul-awwal bersamaan 5 mac 2010...... catatan pada FB:

*Perjalanan dengan teksi dari KK ke Kota Marudu melalui jalanraya yang kurang elok, pecah-pecah dan tidak siap dibaiki. Pemandu teksi beritahu, sudah hampir 10 tahun jalan itu berturapkan janji kosong orang politik. Setiap kali pilihanraya, kata bakal YBnya kita dah lulus untuk disiapkan segera. Lepas Pilihanraya.. NOL jugak!

**Alhamdulillah Maha Suci Dia yang menghidupkan kita selepas mematikan/menidurkan kita dan kepadaNyalah kita akan dibangkitkan. Hamba bernafas di udara Sabah, Negeri Di Bawah Bayu. Berkelip memandang sekitar bumi dan langit Allah di sini. Iftar denga nasi goreng bikinan zaujati... beli kuih-muih RM3, tiga jenis sepuluh ketul. Boleh tahan murah dan sedapnya. Penjualnya....Ore Klate wey!

subuhnya pasti lebih awal di sabah. 5.15 pagi.
Hari ini happy bithday to you...2010 tolak 1957, udah 53 usia dia.
Ct nak emaknya belanja makan tengahari. dibawanya ke restoran anjung seri tepi bertentangan bertentangan tanjung kudat. lumayan masakan ikan kerapu, tomyam, telur goreng dan sayuran kena rm 73.00 tak habis makan. tapowlah! .....

catatan pada FB **Anakanda membawa kami ke restoran anjung seri / rumah air tepi pantai melalu jalan ke Pitas. Sambil makan, memandang tanjung Kudat yang melanjut ke laut. Di bawah kami ada duyunan ikan-ikan berebut sepahan makanan yang kami tabur. Airnya yang jernih menyumbang pandangan: untuk mendapat rezeki semua perlu berebut!!

hala balik ct bawa ke sekolahnya tempat bertugas sk kota marudu 2, cantik dan besar. ada sebuah rumah besar katanya rumah yb... rumah rakyat di pinggir jalan. miskin.

malamnya jiran ct ustazah nora menjemput ke rumahnya.makan bihun. suaminya juga cikgu dari kelantan bertugas di pulau mantanani, balik seminggu sekali.


?..



No comments:

Post a Comment