Nikmat itu kadang-kadang tidak disedari, hanya apabila ia telah hilang barulah manusia benar-benar terasa

Monday, February 8, 2010

Ke KB Dah Appointment dan aku Jumpa Ustaz Wan Halim Bashah

ahad 22 safar 1431 - Hantar afeeq ke tadika, mutia tak ke sekolah hari ni. dah nak ke hospital kb ada appointment kencing manis. aku ke abdullah rawas beli ubat dan atar rm26. masuk kedai buku di sebelah. dapat tahu tuan punya kedai helmi hj daud telah meninggal. kini dibeli orang lain.

buku-buku dan kitab masih ada baki, nak perhabis. aku beli minhajul-abidin jawi moden rm18, buku malam pertma di alam kubur rm8 dan matan alfiyah rm1. ketemu pengarang buku tentang jin, ustaz wan abd halim bashah, orang kedah tinggal di masjid ustz nik mat paya purnama. dia juga kena ustaz ghazali abd rahman berek 12/lundang paku.

ke pejabat pos beli postal order rm20 dan ambil dah di tepi jalan hospital. dah cerita tentang doktor tak bagi ubat, kerajaan miskin katanya sebab PM ada dua. najib dan rosmah. polis naik gaji... singgah beli nasi air abang bal.

petang rehat istirehatidur.
malam tia buat mee bandung. good jugak.
yb zulkifli nordin kat soal-jawab tv3...kes naya diri belaka.

3 comments:

  1. Slm ziarah, moga shat sokmo, cmne dgn tahap diabetes? kna rncng pmknn & kshtn tu, jemput lawat http://niddm-dmt2.blogspot.com/ utk mklmt lanjut diabetes.

    ReplyDelete
  2. sdr putra. terima kasih ziarah terajutiga. isteri saya yang masuk periksa kat doktornya...appointment. katanya 6.5, tidak banyak cuma tahap waspada. apa pun kita akan kunjungi blog anda. tq.

    ReplyDelete
  3. apa pendapat tuan tentang pengarang buku tentang jin, ustaz wan abd halim bashah?

    kebetulan saya baru je terjumpa artikel karangannya tadi di http://www.alamjin.com/Biodata.htm di mana pengkajiannya amat menarik sekali... cuma saya ingin tahu pengarangnya ini dengan lebih dekat lagi...

    wasalam...

    ReplyDelete