Nikmat itu kadang-kadang tidak disedari, hanya apabila ia telah hilang barulah manusia benar-benar terasa

Monday, January 4, 2010

Hari Pertama Persekolahan 2010: Usah Ditanya Taentang Pencenku.


ahad 17 muharram -
hari pertama persekolahan 2010, tahun ni. aku masih bertracheostomy (kata dr zariah, doktor pakar perawatku: " ustaz kena permanent pakai alat bantu pernafasan ni"), segi tenaga aku masih tidak kuat. memang aku dah jadi OKU; namun semangat untuk meneruskan tugas tetap membara. usia dah 56. jadi warga emas yang pikun. aku dah pencen? banyak orang dah bertanya. kujawab, pihak jabatan dan bos sudah bantu memproses dokumen-dokumen untuk aku bersara. bilakah siap dan confirm bersara .....aku tak reti dengan suasanaku ini.. gaji berjalan macam biasa, pencen tunggu... 2 tahun lebih dah...

aku dibawa ke hospital 2 ramadhan 1429H bersamaan 15 september 2008. jadinya hingga kini aku tidak bertugas sudah dua tahun lebih! alasannya aku menghidap sakit kronik. lemah saraf yang kronik sukar diubati mulanya bernama myasthenia gravis kemudian pompe disease berkaitan saraf juga tetapi kesan genetik. tah apa-apa pulak. apa pun sabarlah ustaz hadi. begini pun dah syukur mujur. Allah memberkati doa orang-orang yang sayang kepadamu.

hari ini azman dan adli ke sekolah memulakan tugas. mutia tidak. sembab di wajahnya kelihatan jelas menahan dia ke sekolah tersohor sk seri kembangan 64 orang skor 5A untuk 2009.
Siti punya cerita, tiba di kota merudu ambil barang di rumah dulu tanpa bantuan yukarmi berpindah ke rumah nora.

malam dapat makan 'sura' fandi anak kaknik kk...keras dan kurang perisa.



No comments:

Post a Comment