Nikmat itu kadang-kadang tidak disedari, hanya apabila ia telah hilang barulah manusia benar-benar terasa

Tuesday, January 26, 2010

Lihat Tanah Di Kemumin, Melalui Rumah Saari SMZ. Dusun Buahan.

tanah di kemumin tidak jauh dengan rumah saari smz





isnin 09 safar
- azrul tuan tanah kemumin telefon, offer tanah tu, belum diambil orang. setuju nak pergi tengok petang nanti selepas kelas minhaj.

petang selepas asar ke kelas mihaj di balaisah ust daud. masih bab ilmu dan amal: bahawa orang yang mengerjakan ibadat kepada Allah akan rugi, sia-sia bila tiada ilmu tentang amal ibadatnya.

6.10 petang bertolak ke kemumin dengan dah, azrul katanya akan menunggu di muka masuk smk kemumin. kami berjumpa di situ (dekat rumah ustz zaharah mat saman).
tanah bersempadan dengan pagar sebuah banglo, rumah cikgu, warna kunig. memang ada pokok kelapa, pauh, duku, durian dan lain2. ada jalan batu kapit menyempadani rumah cikgu itu. sempadan belah mentari naik satu lot dengan sungai pengkalan datu. ketika azrul dan dah masuk semak meninjau pokok2 dan arah sempadan tanah kulihat azrul dan dah berlari cemas! ulau senduk besar jugak katanya. hitam dan berpitis baru nak mengembang kepalanya! mujur tak apa2.
bincang punya bincang harganya, kami diberi dengan nilai rm54k dan azrul setuju belanja urusan tukar nama di pihaknya. kami berjanji untuk ke pejabat tanah kota bharu pada khamis pagi. insya Allah. pulang hampir jam 7.00/maghrib. azrul tu asal kg cherang bekerja di library husm dan isterinya bekerja di perpustakaan negara KL. katanya jual tanah kerana dalam proses beli rumah siap di binjai, kb. isterinya kata susah bina rumah, lebih baik beli rumah siap.


kejadian spesis manusia menurut teori charles darwin. agaknya dia sendirilah lagu tu.

No comments:

Post a Comment